RSS

I cunamio epizodas. Lietaus žemė.

19 Spa

Apsiskelbiau patekusi kultūrinio cunamio akin:  tai gal reikia truputį apipasakoti. Cunamio epizodai buvo trys. Ir kulminacija. Bandau chronologiškai.

Pirmasis, “Lietaus žemės“, epizodas  tai jau ir Delfyje buvo aprašytas, dėkui spec.ruporui “mano EP” ir tam faktui, kad atvežė Atvirą ratą Radvilė Morkūnaitė. Mūsu su Nr.3 net nuotraukos yra, ir šįkart aš, ačiū estetikos dievui, jau nebe stambiu planu. Taip ir buvo, kaip Delfis pasakoja:  spaudėm ašarą visi ten susėdę, man jau netoli buvo ir balsu pratrūkti, bet kadangi Nr.3 vis užduodavo klausimų, tipo „ar jis komunistas“? ir „kas yra marksas?“ – tai gerklėj stringančius kamuolius atkosėdavau.

Spektaklį eikit visi žiūrėti, geriau su vaikais, pakalbėkit prieš tai ir po to,  ką reiškia gyvenimo teisybės ir neteisybės, pelnytos ir ne, ką reiškia pasirinkimai, kai gerų nėra – ir kodėl šunį reikėjo nušauti. Apie tai su Nr.3 daugiausiai šnekėjom – sunkiausia man buvo paaiškinti, o  jai suprasti.

Aš tokia priekabi kultūros vartotoja – tai kai paskelbė, kad bus su vertimu ir po to vertėjos tekstas pradėjo lipti ant aktorių frazių, visiems urmu, jokių ten ausinių, nesvarbu, reikia tau ar nereikia – susižvalgiau nepatenkintai su dar keliais tokiais priekabiais: man rodos, ne vienai man kilo mintis patikrinti balsavimu, ar yra salėje lietuviškai nesuprantančių. Bet laiku susizgribau, kad Radvilė gal ne tik su vyru ir padėjėja čia atėjo, tai matyt turi kam versti, o po kelių minučių jau ir nebegirdėjau aš to angliško teksto, užvaldė lietuviškas. Nors vertėjos darbas buvo fantastiškas (porą kartų specialiai susikaupiau patikrinti), ir aktoriai visi angliškai kalba super – tuose epizoduose, kur patys angliškai prabildavo. Puikaus spektaklio puikūs sprendimai.Aiškinau Nr.3, kad puikius sprendimus paprastai sugalvoja puikūs režisieriai ir dūriau, dar prieš spektaklį, pirštu į Aidą Ginioti. “Taigi čia sargas iš Geltonų plytų kelio,“ – pademonstravo erudiciją Nr.3. O aš buvau beveik ir pamiršusi.

Mažiau puikus – ne režisierinis – sprendimas buvo pirma suleisti žiūrovus į gretimą salę vyno taurei, o paskui bandyti juos iš ten parsivilioti diskusijai apie spektaklį. Nelabai gavosi. Aš tik vieną klausimą turėjau – iš kur imasi tokie geri man nepažįstami aktoriai. Bet kadangi žinojau ir atsakymą – į teatrą, ponia, dažniau vaikščioti reikia, šiais laikais taip pat, kaip ir pirmoj jaunystėj – tai neuždaviau. Dar labai norėjau sužinoti, kuris yra Tertelis, nes jo pavardę buvau įsiminusi nuo Nr.1 leipėjimų Mokytojų namų kiemelyje – bet tiesiai pasidrovėjau klausti. Daviau užduotį Nr.3 – ji vistiek ėjo autografų rinktis. Tai žinau dabar, ir kuris Tertelis, ir kitus žinau – nuėjau į Atviro rato tinklapį ir susižiūrėjau.

Čia tie autografai. Rezervuoti tokie.

Čia tie autografai. Rezervuoti tokie.

O šiandien gavau kakton įrodymą, kad vertimas buvo labai net tikslingas. Klasiokas apžiūrinėjo Delfio nuotraukas, kaip mudviejų su Nr.3 kultūringai praleisto vakaro alibi, ir sako: „O, ką čia daro ta mano draugė? Kaip ji ten, vardo neprisimenu…“ Vaikai pakėlė galvas nuo sriubos lėkščių. Aš irgi šaukštą padėjau – įdomu visgi. Paskui prisiminė draugės vardą. Sandra Kalnietė. Tai aš irgi jei latvišką spektaklį žiūrėčiau, norėčiau, kad kas paverstų. Nežiūrint to, kad ir man teko su profesorium Kabelka susidurti, kuris Tomui Venclovai latvių kalbą dėstė – bet čia jau kitos cunamio dalys, jei mažmožių dievas kitkam nepašauks, tai gal rytoj pratęsiu.

Reklama
 

1 atsakymas į “I cunamio epizodas. Lietaus žemė.

Parašykite komentarą

 
